We zijn aangekomen in Suriname!

2 februari 2019 - Paramaribo, Suriname

Donderdag 31 januari was het EINDELIJK zo ver... Mijn reis naar Suriname ging beginnen.
Samen met 5 andere medestudenten stapte ik het vliegtuig in. Om 11:20 uur vertrok het vliegtuig richting Suriname. Extra spannend, want de laatste keer dat ik had gevlogen, was ongeveer 12 jaar geleden. Na een goede en rustige vlucht kwamen we om 16:30 Surinaamse tijd aan op het vliegveld in Suriname. De zomerse temperaturen kwamen ons direct tegemoet: 30 graden! Echt héérlijk!
De taxichauffeur stond ons al op te wachten met een bordje ''597 studenten''. De taxirit van ongeveer 1,5 uur was al een hele ervaring op zich. We reden langs allerlei verschillende huisjes en bevolkingsgroepen. Ik stond versteld van alles wat ik zag.
De mensen leefden in dit deel van Suriname voornamelijk in zelfgemaakte huisjes en buiten. Echt heel anders!
Rond 21 uur kwamen we aan bij ons verblijf. De huisbaas bleek niet aanwezig te zijn, dus we moesten nog even wachten.
Ondertussen zorgde de taxichauffeur heel goed voor ons en kocht een fles water.
Na even gewacht te hebben, kwam er iemand anders aangelopen die ons naar het achterste huis op het erf bracht.
Op het erf staan namelijk 2 grote huizen. Het achterste huis zal ons onderkomen worden voor de komende drie maanden.
De meneer was wel wat verbaasd dat wij waren aangekomen. Hij dacht namelijk dat wij pas 1 februari zouden komen (maar wij hadden duidelijk aangegeven dat we op 31 januari aan zouden komen). Hierdoor waren verschillende kamers nog niet beschikbaar.
Gelukkig konden we voor één nacht in de leegstaande kamers slapen. De volgende dag is de huisbaas langsgekomen en is alles geregeld.
We waren gelijk bekend met de Surinaamse mentaliteit 'no spang': wat nu niet komt, komt morgen wel.
We zitten nu met z'n vijven in het huis, allemaal een eigen/grote kamer met airco, mooie badkamer, een keuken en een zwembad.
Elke dag is ook de conciërge Guno aanwezig. Hij doet allerlei dingen op en rondom het erf en zorgt ervoor dat wij het fijn hebben.
Op de dinsdag en donderdag komt Irene langs. Zij maakt de gezamenlijke ruimtes schoon en wast onze kleding (wanneer wij dit in een wasmand klaar hebben staan).  Dit alles is echt heel erg fijn!

Gisteren hebben we een hoop gedaan. We hebben Surinaamse Dollars gepind, boodschappen gedaan (door de stromende regen), fietsen opgehaald, door Paramaribo gefietst en uiteten geweest bij 'Souposo'. Hier kan je echt heerlijk eten!! Een echte aanrader als je ooit van plan bent om naar Suriname te gaan! :) Daarna zijn we lekker naar bed gegaan, omdat we toch nog wel een klein beetje last hebben van het tijdsverschil. Hierdoor waren we vanmorgen ook erg vroeg wakker. Vandaag zijn een aantal meiden naar de sportschool gegaan en heb ik deze blog geschreven. Straks gaan we nog even langs de Chinese supermarkt en gaan we de Palmentuin bezoeken!

Met z'n allen gaan we hier in Suriname een heel groot avontuur beleven. We zijn er klaar voor en hebben er zin in!

1. Astrid:
    2 februari 2019
    Leuk om te lezen. Veel plezier.
  2. Elly:
    2 februari 2019
    Goede start, Amber, fijn! Fietsen ze in Suriname links op de weg? Gelijk wat geleerd ;-) Hier nat en vooral koud, 30 graden, om jaloers op te zijn! Veel plezier en genieten maar.
  3. Larissa:
    2 februari 2019
    Leuk om zo op de hoogte te blijven. Ga genieten daar!!
  4. Marloes RHIJNSBURGER:
    Super leuk!
  5. Gerrie:
    2 februari 2019
    Leuk om zo op de hoogte te worden gehouden van het wel en wee Suriname. Heel veel succes en veel plezier . Genieten maar de komende tijd
  6. Corita:
    2 februari 2019
    Heel leuk Amber. Fijn dat je zo'n goede start had.
  7. Marjolijn:
    2 februari 2019
    Wat leuk om te lezen Amber! Geniet van dit avontuur!
  8. Amber:
    3 februari 2019
    Ziet er goed en leuk uit! Hoop dat je het naar je zin gaat hebben.
  9. Lisette:
    3 februari 2019
    Hi Amber, al heel wat gedaan en indrukken! Jeetje, waren jullie een dag te vroeg? Gelukkig goed gekomen. Enjoy!
  10. I. Van Mastrigt:
    3 februari 2019
    Hé Am, super leuk om zo op de hoogte te blijven van jou/jullie avonturen. Hebben wij hier ook een beetje dat "no spang" gevoel! Kijk uit naar je volgende blog en foto's!
    Xxx
  11. Amber Bezuijen:
    4 februari 2019
    Bedankt voor alle leuke reacties!!!